Service en garantie
Service & Garantie
Indien een product, dat u op HoukemaTools heeft gekocht, gebreken vertoont, kunt u met ons contact opnemen via e-mail of telefonisch op +31(0)88 2044340. Tijdens de fabrieksgarantie periode heeft u recht op een kosteloze reparatie van gebreken die zijn ontstaan, na normaal met de bestemming van het product corresponderend gebruik. Indien reparatie niet mogelijk is, kan het ook voorkomen dat u een nieuw exemplaar wordt toegezonden, een vervangend exemplaar (uiteraard in overleg) of restitutie van uw aankoopbedrag (indien wij het artikel niet meer in ons assortiment voeren). Wanneer blijkt dat het defect is opgetreden door niet normaal met de bestemming van het product corresponderend gebruik, kunnen wij de fabrieksgarantie niet in behandeling nemen en komt deze te vervallen. Om een garantie aanvraag op te starten stuurt u een e-mail aan de klantenservice en vermeld het bestelnummer en duidelijke uitleg van de klacht. Hierna nemen wij contact met u op met uitleg hoe het product in het reparatieproces terecht geraakt. Na het aanmelden per e-mail van uw klacht nemen wij binnen 48 uur contact met u op. Let op dat het product welke u aanmeld voor garantie ook defect is door fabricagefouten. Indien wij een terug gestuurd product beoordelen op bijvoorbeeld geen onderhoud aan gepleegd en hierdoor de machine weer werkend krijgen kunnen hier kosten voor in rekening gebracht worden. Elke machine die u gebruikt heeft onderhoud nodig, indien een machine het niet meer doet binnen de fabrieksgarantie termijn, controleer a.u.b. eerst alle punten waar onderhoud aan gepleegd kan worden, indien u dit niet weet, dan kunt u contact met ons opnemen. Indien dit niet gebeurt dan kunnen de kosten die wij hier aangemaakt hebben, door worden berekent indien de gebreke geen garantie is.
Garantie uitleg:
Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vind je in de documentatie van het artikel. Op onze productpagina's geven wij altijd de fabrieksgarantie weer. De garantie op het artikel zelf, kan in sommige gevallen langer zijn dan de aangegeven fabrieksgarantie. Afhankelijk van het gebruik en staat van het product.
Voor consumenten geldt minimaal 2 jaar garantie en kan er bij vele merken extra garantie ontvangen worden bij registratie van het product. Zakelijk is het vaak 1 jaar garantie, maar wordt er ook gekeken naar de staat van het product. Bij goed onderhouden of weinig gebruikt wordt daar ook vaak 2 jaar garantie opgegeven. Echter wanneer een machine als goed gebruikt eruit ziet en de machine is ouder als 1 jaar en is zakelijk aangekocht dan kan de garantie geweigerd worden bij een aantal merken. Informeer bij ons zodra u hier een vraag over heeft en of dit ook voor uw gekozen merk geldt.
Artikel defect of niet compleet ontvangen bij uw bestelling?
Heeft u een artikel defect ontvangen of incompleet? Stuur ons een e-mail naar onze klantenservice en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op voor het oplossen van het probleem. Wanneer het probleem niet te verhelpen is d.m.v. een onderdeel wordt het artikel kosteloos bij u afgehaald en streven wij er na binnen 5 werkdagen een nieuw exemplaar te gaan versturen. Dit is afhankelijk van het probleem en soort artikel u besteld heeft. Let op, voor volledige fabriek en of omruil garantie, dient het product altijd binnen 14 dagen te worden gecontroleerd. Wanneer uw melding na 14 dagen bij ons binnenkomt kan de procedure langer gaan duren. Deze defect-bij-ontvangst-regeling doet niets af aan de wettelijke garantie.
Uitgebreide garantie:
Sommige leveranciers geven langer garantie na registratie, dit kunt u dan doen op de website van de leverancier. Dit moet dan meestal binnen 30 dagen na aankoop om het definitief te maken. U hoeft vaak alleen maar u garantie definitief te maken met het doorgeven van het serienummer, hierna wordt de garantie vaak verlengt met 1 jaar of langer. Hieronder enkele voorbeelden. Let op dat u het artikel tijdig registeerd, zonder deze registratie geven wij geen extra garantie.
Silverline
Heeft door het assortiment diverse garantieperiodes en kan extra lang verlengd worden na registratie
Klik hier voor Garantie verlenging Silverline
Stanley
Heeft standaard 2 jaar garantie en geeft 3 jaar na registratie
klik hier voor Garantie verlenging Stanley
DeWalt
Heeft standaard 1 jaar garantie en geeft 3 jaar na registratie
klik hier voor Garantie verlenging DeWALT
Gardena
Heeft standaard 2 jaar garantie en geeft 5-25 jaar na registratie op een deel van het assortiment
klik hier voor Garantie verlenging Gardena
Einhell
Heeft standaard 2 jaar garantie en geeft 3 jaar na registratie:
U kunt het artikel binnen 30 dagen na aankoop registeren bij Einhell.nl na registratie krijgt u 1 jaar extra fabrieksgarantie op het artikel Heeft u een probleem met een van de aangekochte artikelen in de verlengde garantie tijd, neem dan contact met ons op. Voor meer uitleg over het verlengen van de garantie klik op een van de onderstaande afbeeldingen.
Als u vragen heeft over het product wat u wilt bestellen en daar ook uitgebreide garantie op zit, informeer dit bij ons of kijk op de website van de Fabrikant. Indien u een garantie wilt aanmelden bij ons met een uitgebreide garantie, graag aan ons doorgeven uw bestelnummer + bevestiging Leverancier (Fabrikant) uitgebreide garantie.
Let op: (alleen bij garantievraag)
U dient te allen tijde een klachtenmelding of product fout eerst aan te geven aan onze Klantenservice. Dit kunt u d..m.v. het versturen een e-mail klantenservice of telefonisch binnen onze openingstijden naar +31(0)88 2044340. Na aanmelding van uw klacht, ontvangt u van onze serviceafdeling een procedurebeschrijving, die u nodig heeft om uw garantie artikel naar ons toe te sturen. Zonder deze procedurebeschrijving, wat tevens de bevestiging van uw garantieaanspraak is, kan het ter garantie aangeboden product niet in behandeling worden genomen. Na ontvangst van uw onder garantie retour gezonden artikel gaan wij binnen 5 dagen deze in behandeling nemen en ontvangt u van ons per e-mail de oplossing voor deze klacht en of garantieartikel. Op alle producten zijn minimaal de wettelijk garantie van toepassing. Het kan zijn dat er bij bepaalde producten een langere garantie wordt geboden, dit wordt altijd gecommuniceerd bij het desbetreffende product. De extra garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
HoukemaTools is niet verplicht tot het verlenen van garantie indien er sprake is van ondeskundig gebruik, wanneer consumentenproducten worden gebruikt voor professionele doeleinden of gebreken die ontstaan zijn door demontage. Wanneer tijdens onderzoek blijkt dat geprobeerd is het product te herstellen door derden, is HoukemaTools-garantie uitgesloten. De onderzoekskosten zijn in dat geval voor uw rekening.
- Op artikelen die door breuk onbruikbaar zijn geworden, vervalt de garantie.
- Indien een artikel binnen de garantietermijn wordt gerepareerd, blijft de oorspronkelijke garantietermijn intact.
- Bij een reparatie verleent HoukemaTools drie maanden garantie op de uitgevoerde reparatie. Je dient hierbij het reparatiebewijs te bewaren.
- Op artikelen buiten de garantie kunnen niet ter reparatie worden aangeboden.
- Op reparaties aan artikelen met bliksem-, water-, brand- en/of vochtschade wordt geen garantie gegeven.
- Bij verkeerd gebruiken en/of geen onderhoud wordt er geen garantie gegeven op het artikel. Eventuele gemaakte kosten kunnen worden verhaald op eindgebruiker.